My Album

ECC NITE JAMBOREE 2010 ( BURUNG HANTU RIDE )

ECC NITE JAMBOREE 2010 ( BURUNG HANTU RIDE )
JOM KITA RAMAI-RAMAI

KAYUHAN KAMI MINGGU INI

SENDIRI-SENDIRI....



Tuesday, April 14, 2009

BASIKAL BARU ENJIN LAMA DAN SEMANGAT BARU

Bianchi oh Bianchi




Walau enjin lama, namun semangat yang kuat untuk mengubah cuaca yang sebelum ini agak malap, oleh itu saudara Helmi terus mengayakan keadaan dengan keluarkan sebuah Bianchi tanpa mengeluarkan duit , beliau hanya menggulurkan wang tunai sebanyak RM_ _ _ _ untuk mendapatkannya kepada tauke Kedai basikal di SA. Hebat semangat kawan kita ini kebetulan pula beliau adalah jaguh Feb. 2009 bagi kelab ASCC. telah terbukti basikal yang baik membawa kesan yang baik untuk pengayuh. Tetapi hasil kajian Prof. Alias bin Omar ( Pengkaji teknik graviti dan tenaga manusia CaSe-IbPo DHS) katanya ' tenaga pengayuh tu lah yang membawa kepada kayuhan yang bertenaga kepada basikal'. Tak caya tanya yop lias..... katanya " bukan pasai basikal tapi pasai kaki dan orang yang kayuh" namun begitu helmi telah menunjukkan kehebatan dalam perlumbaan di UPSI ahad lalu.
MESYUARAT AJK ASCC

Ok gambar di bawah ni tiada kene mengena dengan pembelian basikal bianci di atas. Gambar dibawah adalah ASCC mengadakan mesyuarat tergempar di PC TDU. Mesyuarat ini dirancang diadakan di sebuah hotel 6 bintang di KL tetapi terpaksa di tukar tempatnya kerana masalah politik semasa....... ( Jiran ASCC buat Kenduri kahwin jadi tidak buang masa , ambil kesempatan buat mesyuarat ) Mesyuarat ini di hadiri Oleh Presiden Lt. Kol. Muhamad Mahmud , Timbalan Presiden Hamzah Yonos dan semua AJK serta pemerhati. Jamuan ditaja oleh Pengurus Aktiviti ASCC Nik Harman.

1 comment:

The Mtb Crazee said...

kepada mana2 ahli assakinah yang menyertai Race kat Bukit Lagong baru2 ni sila lah layari atau klik link ini: http://www.flickr.com/photos/28492385@N08/

Dari mtbcorner@yahoo.com